Het bestuur

Het bestuur is verantwoordelijk voor het beleid en de financiën van de Stichting. Ze doen de bestuurstaken als onbezoldigd vrijwilligers.

Eén uitzondering is de voorzitter: Jaap Molenaar ontvangt voor zijn taak als uitvoerend bestuurder een gepaste vergoeding. Dit komt omdat hij parttime werkt als beheerder/coördinator van het educatiecentrum.

Voorzitter

Jaap Molenaar: Initiatiefnemer van de petitie Stop de Bijensterfte in 2009. Daarna heeft hij in 2010 als voorzitter de Bijenstichting opgericht. Hij heeft een lange werkervaring in het natuurbeheer en is initiatiefnemer en voorzitter.

Jaap is bijenliefhebber en imker. Met zijn uitgebreide opleiding in het groen en zijn onderwijsbevoegdheid ontwikkelt hij cursussen en geeft workshops.

Secretaris

Piek Stor kreeg in 2009 door dat het niet goed ging met de bijen. Het Bijenlint Zutphen ontstond met als tweeledig doel mensen bewust maken van de situatie van de bijen en lokaal actie ondernemen door voor voedsel te zorgen. Piek is doordrongen van het feit dat bijen van levensbelang zijn.

Penningmeester

Annemiek de Fijter werd in het prille begin van de Bijenstichting gevraagd zich in te zetten als penningmeester. Tot op de dag van vandaag doet zij dit met veel enthousiasme. Annemiek houdt zich met haar eigen bedrijf ‘Natuurlijk Leven’ bezig met voedingsadvies en workshops natuurlijk en duurzaam leven. Verder maakt zij in haar vrije tijd natuurlijke cosmetica.