Het bestuur

Het bestuur is verantwoordelijk voor het beleid en de financiën van de Stichting. Ze doen de bestuurstaken als onbezoldigd vrijwilligers.

.

Voorzitter

Maaike Molenaar: vrijwilliger van de Bijenstichting sinds de oprichting in 2010 en voorzitter sinds januari 2020. Zij is de dochter van Jaap Molenaar en heeft daardoor veel meegekregen over de bijen en de bijensterfte. Maaike is momenteel bezig met de opleiding verpleegkunde en houdt zich in haar vrije tijd bezig maar natuurlijk en duurzaam eten. ‘Het is ook aan de nieuwe generatie om op te komen voor de natuur, en ik doe dat van harte voor de  bijen!’

Secretaris

Piek Stor kreeg in 2009 door dat het niet goed ging met de bijen. Het Bijenlint Zutphen ontstond met als tweeledig doel mensen bewust maken van de situatie van de bijen en lokaal actie ondernemen door voor voedsel te zorgen. Piek is doordrongen van het feit dat bijen van levensbelang zijn.

Penningmeester

Annemiek de Fijter werd in het prille begin van de Bijenstichting gevraagd zich in te zetten als penningmeester. Tot op de dag van vandaag doet zij dit met veel enthousiasme. Annemiek houdt zich met haar eigen bedrijf ‘Natuurlijk Leven’ bezig met voedingsadvies en workshops natuurlijk en duurzaam leven. Verder maakt zij in haar vrije tijd natuurlijke cosmetica.