Bloembollen parade

Op 27 september  staan van 11.00-15.00 uur de bloembollen centraal op het Bijen Educatie Centrum. Bloeiende bloembollen zijn één van de eerste voedselbronnen voor bijen in het voorjaar en dus heel belangrijk.

Daarnaast is het belangrijk dat de bloembollen gifvrij zijn opgekweekt anders ‘voer’ je de bijen giftig stuifmeel! Slechts een klein deel van de bloembollen is gifvrij gekweekt. De Bijenstichting verkoopt al enkele jaren gifvrije bloembollen van Nederlandse kwekers die geschikt zijn voor bijen en hommels. Dit zijn verwilderingssoorten waar je meerdere jaren plezier van hebt.

In onze informatiekraam geven we informatie over bloembollen en hun belang voor bijen. Maar ook voor praktische tips kun je hier terecht.

Op deze dag kun bloembollen besteld via de webshop afhalen en kun je bloembollen kopen in onze kraam.

LET OP: de voorraad is beperkt, wil je niet misgrijpen dan raden we aan om de bloembollen reeds nu te bestellen via onze webshop. Betalen kan bij afhalen met pinpas.

Uiteraard kunt u een kijkje nemen in onze demonstratietuin.

Adres: Lindeseweg 2 7251 NK Vorden.

Aanmelding is gewenst en kan via onderstaande button.

Anne Wiegers: De duurzame tuinvrouw van Nederland, schrijfster van het boek Duurzaam tuinieren signeert op deze dag haar boek en je kunt met haar in gesprek over duurzaam tuinieren.

Ook in de webshop te bestellen