Giving Tuesday 2020

Geef je op als ambassadeur en steun het Bijen

Educatiecentrum tijdens #GivingTuesdayNL

Ik word Ambassadeur

En steun onze actie

Dit jaar op dinsdag 1 december is het GivingTuesday. De dag om stil te staan bij een goed doel of maatschappelijke activiteit. Denk ook eens even aan de bijen en hommels. Ze zijn belangrijk in onze wereld en hebben het moeilijk.

"Voorheen had je 29 soorten hommels in Nederland. Maar meer dan de helft is ondertussen uitgestorven", legt Jaap Molenaar (directeur) uit. De insecten staan op de rode lijst, maar worden niet beschermd. "We vinden ze erg belangrijk. Ze zorgen voor bestuiving van ons voedsel en voor biodiversiteit. Maar Nederland beschermt geen bijensoorten." Molenaar hoopt snel op een omslagpunt: "Je ziet steeds meer partijen en mensen die naar een milieu zonder gif willen. Waar biologisch geteeld gaat worden.  En tuinen die bij-vriendelijk zijn ingericht. Maar we moeten wel opschieten."

Ambassadeur worden ?

Als ambassadeur steun je de activiteiten van het Bijen Educatiecentrum en steun je ons werk om meer bewustzijn te creëren voor de bijen in Nederland. Naast het Bijen Educatiecentrum ligt een boomgaard met diverse hoogstam fruitbomen. Daar zijn demonstratievelden en bloemenborders aangelegd met bij-vriendelijke planten. Wil je komen kijken? Dat kan! De demonstratietuin is tijdens open dagen toegankelijk voor het publiek.

Als ambassadeur krijg je de beschikking over:

• Alle online extra cursussen. Zoals: beplantingschema’s voor een bij-vriendelijke tuin, cursus bijenherkenning en fotografie, bijenonderzoek, bijenproducten in voeding en cosmetica en nog veel meer online cursussen!
  • Het bijenmagazine Beeezz
  • De gehele online community: je kunt er vragen stellen, discussies voeren en in contact komen met andere bijenliefhebbers.

Geen Ambassadeur maar wel een eenmalige gift?

Via het platform Pay it Forward kun je ons steunen met een eenmalige gift.

Je kunt een algemene gift doen of specifiek één van onze projecten steunen