Landelijk bijennetwerk draagt bij aan de succes van acties zoals B&B voor bijen Challenge

.We zijn enorm enthousiast om te delen dat we in 2023 met volle kracht van start zijn gegaan met ons project, mede mogelijk gemaakt door de geweldige steun van Fred Foundation!

Ons toegewijde team heeft een communicatienetwerk en een vrijwilligersteam door heel Nederland opgezet. Het landelijke bijennetwerk heeft ambitieuze doelen:

🌼 Uitbreiden van educatie door lokale (offline) activiteiten te ontplooien 🌼 Uitbreiden van ons vrijwilligersnetwerk 🌼 Vergroten van onze bekendheid en vindbaarheid in de provincies 🌼 Stimuleren en begeleiden van lokale initiatieven voor bijvriendelijke tuinen, openbaar groen, en bijenlinten 🌼 Verlagen van de werkdruk op kantoor door provinciale vragen lokaal te laten beantwoorden 🌼 Meer contact met lokale media

In 2023 begonnen we met het opzetten van dit netwerk door vrijwilligers te werven in diverse provincies als provinciale contactpersonen. Daarnaast hebben we een landelijke vrijwillig coördinator aangesteld. Dankzij dit fantastische team is onze actie "Bed & Breakfast voor Bijen Challenge 2024" een groot succes geworden!

Met deelnemers uit alle provincies en uitgebreide aandacht in lokale nieuwsmedia, zijn sommige van onze vrijwilligers zelfs op de lokale radio en tv geweest om deze leuke actie toe te lichten. De deelnemers zijn vol enthousiasme aan de slag gegaan om hun tuinen bijvriendelijker te maken. Dit najaar zullen onze vrijwilligers de inspanningen van de deelnemers beoordelen en de provinciale winnaars kiezen. De provinciale winnaars zullen vervolgens strijden in de landelijke wedstrijd: B&B voor Bijen Nederland 2024!

Wij kunnen niet wachten om te zien wat 2024 ons gaat brengen en kijken uit naar nog meer geweldige initiatieven en successen! 🌻🐝