Workshop "Bee-kind" 14 september 2019/

18 januari 2020

In deze workshop leer je hoe je jouw tuin bij-vriendelijker maakt door meer voedsel en nestelgelegenheid aan te bieden. Zowel voldoende en gevarieerd voedsel kun je aanbieden door de juiste planten te zaaien of aan te planten in je tuin. Tevens moet er nestel gelegenheid zijn. Ook daar leer je wat wel en wat niet te doen. In de pauze en na afloop is er voldoende tijd om nog in onze demonstratietuin van 6000 m2 inspiratie op te doen.

Programma:

• Welkom
  • Presentatie de bij en wij (over het belang van bijen en wat wij kunnen doen om bijen te helpen)
  • Module nestelgelegenheid: introductie bijenhotel maken en uitleg over andere nestelgelegenheden voor bijen
  • Module voedselplanten voor bijen: na een theoretische uitleg in tweetallen aan de slag om een border te ontwerpen.

Tijdsduur: van 10-17.00 uur

Aantal deelnemers: minimaal 6 maximaal 15 deelnemers

Prijs: €75,- inclusief koffie/thee/biologisch (vegetarisch) lunchbuffet (bij allergie, geef dit aan bij de aanmelding)

Voor bedrijven:

We bieden deze workshop ook aan als leerzaam bedrijfsuitje: er is dan de mogelijkheid om een gezamenlijk beplantingsplan voor de tuin/bedrijventerrein te ontwerpen.

Aantal deelnemers: minimaal 4 maximaal 15 deelnemers voor locatie Vorden. Prijs en mogelijkheden in Vorden of op een andere locatie zijn op aanvraag.

€ 75,-

Meld je nu aan!

Tijdens het bestelproces kunt u kiezen uit Ideal betaling of vooruit geld overmaken. U ontvangt na aanmelding een mail met informatie. U wordt doorverwezen naar onze webshop.