Workshop "Bee-watch" 20 juli 2019

Bijen op naam brengen is niet gemakkelijk. In deze workshop geven we je vele handvatten om daarmee aan de slag te gaan. We duiken in de theorie maar gaan vooral ook buiten op speurtocht naar bijen. Voor deze cursus is het raadzaam om via ons online cursussen de basiscursus bijen herkennen te hebben gevolgd. Hier kunt u alles lezen over het Lidmaatschap.

Programma:

• welkom en koffie
  • Ochtendprogramma: theorie over bijensoorten, hoe te herkennen
  • lunch
  • Middag programma met thee pauze: de tuin in om bijen te zoeken, te fotograferen en evt te vangen.
  • Afronding

LET OP: bijen vliegen niet of nauwelijks bij slecht weer. In dat geval zal het middag deel worden vervangen door digitale zoektocht naar bijen.

Tijdsduur: van 10-±17.00 uur

Aantal deelnemers: minimaal 5 maximaal 8 deelnemers.

Prijs: €75,- inclusief koffie/thee/biologisch lunchbuffet / Minigids Bijen & Hommels

Locatie:

Bijen Educatie Centrum

Lindeseweg 2

7251 NK Vorden (Gelderland)

Contact:

info@bijenstichting.nl

0575-469832 bgg 06-52629826

Docent:

Jaap Molenaar, Initiatiefnemer van de petitie Stop de Bijensterfte in 2009. Daarna heeft hij in 2010 als voorzitter de Bijenstichting opgericht. Hij heeft een lange werkervaring in het natuurbeheer en is initiatiefnemer en voorzitter. Jaap is bijenliefhebber en imker. Met zijn uitgebreide opleiding in het groen en zijn onderwijsbevoegdheid ontwikkelt hij cursussen en geeft workshops.

€ 75,-

Meld je nu aan!

Tijdens het bestelproces kunt u kiezen uit Ideal betaling of vooruit geld overmaken. U ontvangt na aanmelding een mail met informatie. U wordt doorverwezen naar onze webshop.