Activiteiten van het Bijen Educatiecentrum

De Bijenstichting en het Bijen Educatiecentrum organiseren regelmatig veel leuke activiteiten en workshops. Benieuwd wat er de komende tijd te doen is? Bekijk dan hieronder onze agenda en meld je aan!

Agenda 2024

juni

Open tuin Vorden

Van 11-16 uur is onze demonstratietuin in Vorden te bezoeken. Tevens zijn er rondleidingen en is er een informatiestand en koffiecorner

juni

Open tuin Groesbeek

Dit jaar is op deze dag onze nieuwe inspiratietuin in Groesbeek te bezoeken. Van 10-16 uur is de tuin geopend. Er zijn rondleidingen en is er een informatiestand en koffiecorner.

aug

Webinar Inheems zaaien

Vooruitlopend op de Inheemse zaaiweek een informatiewebinar over inheems zaaien (voor bijen)

Webinar inheems zaaien

Zaaien van inheemse vaste planten kan het best in het najaar. Wil je allerlei tips leren? Meld je dan aan

Webinar inheems zaaien

Bloembollen parade

Deze open tuinen dag heeft als thema bloembollen, u kunt die dag informatie krijgen over bloembollen en bloembollen kopen.

Inheemse zaaiweek

Een week lang aandacht voor inheemse planten voor bijen en hoe te zaaien. In samenwerking met Gardeners' World en De Cruydthoeck.

Ambachtelijke plantenmarkt De Wiersse 28/29 september

De Bijenstichting is aanwezig op deze markt met o.a. bloembollen, inheemse zaden en andere bijvriendelijke producten.

okt

Webinar belang van bollen

Bloembollen zijn belangrijk voor bijen. In dit webinar uitleg en een eenmalige kans op prijzen/korting!