NL Doet dag 28 mei 2021

Op deze dag gaan vrijwilligers aan de slag in onze demonstratietuin

NL doet 28 mei 2021

Het Bijen Educatiecentum op landgoed Kieftskamp te Vorden heeft en demonstratietuin van maar liefst 6000m2!

In deze boomgaard met diverse hoogstam fruitbomen zijn demonstratievelden en bloemenborders aangelegd met bij-vriendelijke planten zodat u in de praktijk kunt zien welke planten geschikt zijn als voedselplanten voor bijen. De tuin is aangelegd en wordt nu onderhouden door een vast team van tuinvrijwilligers. In het voorjaar is er in deze grote tuin extra veel te doen dus we kunnen best wel extra handen gebruiken om diverse borders op te knappen, klimplanten te planten, bloemenweides te beheren en informatie borden te plaatsen.

Doel van de werkdag is dat de tuin er voor het voorjaar weer kant en klaar bij ligt om straks tijdens de open tuinendagen en workshops te schitteren zodat vele mensen hun inspiratie kunnen opdoen om hun tuin bij-vriendelijk te maken. Ons vaste tuinteam kan daarna de tuin weer goed bijhouden qua onderhoud.

In de pauze bieden we een vegetarische lunch aan.

Werktijden zijn van 10.00-15.00 uur met evt iets uitloop.

We kunnen 8 personen begeleiden.