Partners

Partners van de Bijenstichting zijn andere (natuur)organisaties of bedrijven waar wij intensief mee samenwerken. De Bijenstichting is kritisch in de keuze van partners. De samenwerking moet daadwerkelijk een meerwaarde hebben en er wordt uiteraard alleen samengewerkt met partijen die duurzaamheid en zeker bij-vriendelijk handelen hoog in hun vaandel hebben staan!

Bionext

Bionext is een Nederlandse ketenorganisatie voor duurzame biologische voeding en landbouw. Bionext is organisator van de Week van de Smaak en het ‘Lekker naar de Boer’-weekend, uitgever van diverse media en bedenker van de acties Adopteer een Kip en Adopteer een Appelboom. In 2009 steunde deze organisatie de petitie Stop de Bijensterfte

BlooSEM

BlooSEM is een online marketingbureau dat de de Bijenstichting belangeloos ondersteunt in het creëren van online bewustwording rondom bijen bij het grote publiek. Daarnaast helpt BlooSEM in het werven van donateurs en vrijwilligers. Dit doen ze onder andere door middel van website advies, de inzet van Google Ads, zoekmachine optimalisatie advies en Social Media strategie.

Cruydt-Hoeck

Cruydt-Hoeck Wildebloemenzaden is kweker en leverancier van inheemse wildeplantenzaden en bloemenweideadviseur.

Met onze inheemse zaden, mengsels, advies en ondersteuning helpen wij gemeenten, organisaties, (groen)bedrijven en particulieren te werken aan meer biodiversiteit voor een natuurrijke en gezonde leefomgeving voor plant, mens en dier.

Griffioen

Griffioen levert onder de naam Hello Garden vaste planten aan de tuincentra in Nederland. De vasteplanten van Griffioen worden duurzaam gekweekt in veenarme substraten. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van natuurlijke meststoffen. Tijdens de opkweek worden geen Neonicotinoiden gekweekt. Vanaf het voorjaar 2019 wordt het thema BIJENLOKKEND aangeboden

KNNV

Deze vereniging is voor mensen met affiniteit en interesse voor de natuur. Zij willen de natuur beleven, proberen te begrijpen en beschermen. Daarom zijn de leden van de KNNV vaak buiten in het veld te vinden. De KNNV is al meer dan 100 jaar de vereniging voor veldbiologie in Nederland. We werken ook samen met de drukkerij voor allelei educatieve materialen..

Podivium

Grafisch- en illustratief Ontwerp

Grafisch ontwerper Christel Bouwmeester en illustratief vormgever Marijn van der Wateren vormen de kern van dit grafisch atelier Podivium waar elke centimeter van het kantoor is ingericht op het ontwikkelen en verzorgen van grafische, illustratieve en andere creatieve uitingen. Zij ontwikkelen onze huisstijl en ontwerpen ons bijenmagazine Beezzz

ReMaedie

ReMaedie Administratiekantoor wordt gerund door Maurice Schoutsen, hij heeft sinds 1995 ervaring opgedaan in de accountancy, fiscaliteiten en administraties van verschillende bedrijven. Maurice is ons financieel adviseur en en verzorgt in zijn vrije tijd de jaarverslagen. Zijn team houdt onze boekhouding bij.

VitexNatura

Met de webwinkel wil VitexNatura de verkoop van gezonde natuurlijke producten stimuleren. Dit ter bevordering van de gezondheid en het milieu.

Vanaf de eerste dag van de actie 'Stop de bijensterfte' ondersteunt Gita Helfferich van VitexNatura ons door onze webshop te beheren

Partner worden?

Hier kan uw bedrijf/organisatie staan