Onze Partners: Sterke Samenwerkingen voor Bijen

De Bijenstichting werkt nauw samen met zorgvuldig gekozen partners, waaronder (natuur)organisaties en bedrijven. We zijn kritisch in onze partnerkeuze, waarbij meerwaarde, duurzaamheid en bijenvriendelijk handelen centraal staan.

Bionext

Als Nederlandse ketenorganisatie zet Bionext zich in voor duurzame biologische voeding en landbouw. Ze zijn bekend van evenementen zoals de Week van de Smaak en het 'Lekker naar de Boer'-weekend, en zijn uitgever van diverse media. Bionext is ook bekend van de acties Adopteer een Kip en Adopteer een Appelboom. In 2009 ondersteunden ze de petitie "Stop de Bijensterfte".

BlooSEM

BlooSEM is een online marketingbureau dat de de Bijenstichting belangeloos ondersteunt in het creëren van online bewustwording rondom bijen bij het grote publiek. Daarnaast helpt BlooSEM in het werven van donateurs en vrijwilligers. Dit doen ze onder andere door middel van website advies, de inzet van Google Ads, zoekmachine optimalisatie advies en Social Media strategie.

Cruydt-Hoeck

Als kweker en leverancier van inheemse wildeplantenzaden en bloemenweideadviseur speelt Cruydt-Hoeck een waardevolle rol in het bevorderen van biodiversiteit en het creëren van een natuurlijke en gezonde leefomgeving voor planten, mensen en dieren. Met hun zaden, mengsels, advies en ondersteuning helpen ze gemeenten, organisaties, (groen)bedrijven en particulieren om een positieve impact te maken.

Gardeners World

Tuinliefhebber? Gardeners' World is jouw inspiratiebron! Ben jij een gepassioneerde tuinier die geniet van zowel het proces als het resultaat? Met Gardeners' World krijg je het hele jaar door inspiratie, praktische tips, trucs en stap-voor-stap uitleg om vol enthousiasme aan de slag te gaan. Laat Gardeners' World je gids zijn naar de tuin die je voor ogen hebt.

KNNV

De KNNV is al meer dan 100 jaar de vereniging voor veldbiologie en een vereniging voor mensen met affiniteit en interesse voor de natuur. Leden zijn vaak buiten in het veld te vinden, waar ze de natuur beleven, proberen te begrijpen en beschermen. Ook werkt de KNNV samen met drukkerijen aan het ontwikkelen van diverse educatieve materialen.

Podivium

Povidium bestaat uit grafisch ontwerper Christel Bouwmeester en illustratief vormgever Marijn van der Wateren. Met een kantoor dat tot in de puntjes is ingericht voor het ontwikkelen en verzorgen van grafische, illustratieve en andere creatieve uitingen, zijn zij de drijvende kracht achter onze huisstijl en het ontwerp van ons bijenmagazine Beezzz.

AdviesLokaal

AdviesLokaal wordt geleid door Maurice Schoutsen, die sinds 1995 ruime ervaring heeft opgedaan in de accountancy, fiscaliteiten en administraties van diverse bedrijven. Maurice fungeert als onze financieel adviseur en verzorgt in zijn vrije tijd de jaarverslagen. En zijn team is verantwoordelijk voor het bijhouden van onze boekhouding.

1% for the Planet

1% for the Planet heeft als doel om verschillende milieuorganisaties te helpen bij het financieren van hun werkzaamheden, zodat ze samen een krachtigere bron kunnen zijn bij het oplossen van de wereldproblemen. Dankzij ons partnerschap kunnen bedrijven ons steunen als goed doel en bij te dragen aan het beschermen van de bijen en hun leefomgeving.

De Groene Koepel

De Groene Koepel zet zich in voor duurzame groene recreatie in Nederland en daarbuiten via haar netwerken van Trekkershutten en Natuurkampeerterreinen. Natuurkamperen biedt een unieke kampeerervaring in zijn meest pure vorm. Samen met de Bijenstichting wil De Groene Koepel bewustwording creëren bij haar gasten om Nederland bij-vriendelijker te maken.

St. Bloeiend Boerenland

Samen biodiversiteit bevorderen. Dat is het belangrijkste doel van Bloeiend Boerenland. Zij willen dat burgers en boeren de handen ineen slaan om het uitsterven van insecten en vogelsoorten te voorkomen. Om het leven bovengronds te verbinden aan het leven ondergronds, om daarmee de totale biodiversiteit te stimuleren. En dat is nodig, want het gaat slecht met onze biodiversiteit.

Stichting Straatboer

Straatboer  richt zich op het vergroenen van steden met fruit en groenten, oftewel "vergroenten". Door dit te doen, werken zij aan het vergroten van de biodiversiteit, klimaatadaptatie en bewustwording over ons voedselsysteem. Dit gebeurt op een sociaal inclusieve manier, zodat iedereen hiervan kan profiteren. Straatboer is actief op bedrijventerreinen en binnen steden.

Stichting Hoopheggen

"Onze missie is geslaagd wanneer we ieder jaar zoveel mogelijk heggen planten met zoveel mogelijk mensen." Hoop Heggen is een jonge stichting met als doelstelling de biodiversiteit, dus ook de bijen, een boost te geven en het landschap te herstellen. Maar belangrijker nog: zoveel mogelijk mensen weer in contact met het landschap te brengen, waardoor liefde voor natuur een belangrijke bijvangst is.

Stichting Steenbreek

Stichting Steenbreek is een kennis- en netwerkorganisatie en biedt ondersteuning bij het duurzaam vergroenen van onze leefomgeving. Daarbij is het belangrijk om onnodige verharding tegen te gaan in zowel de private als de openbare ruimte. Dit doen zij samen met aangesloten gemeenten, provincies, waterschappen, projectontwikkelaars, woningbouwcorporaties, kennis- en onderwijsinstellingen en andere betrokken maatschappelijke organisaties.

Guerrilla Gardeners

Gorilla Gardeners is een partner van de Nationale Zaaidag op 22 april.

Tien jaar geleden begonnen zij als een kleine groep tuiniers, maar inmiddels is het uitgegroeid tot een beweging met troepen guerrilla gardeners door heel Nederland. Hun missie: grijze buurten veroveren en omtoveren tot groene oases. Het is een oproep om zelf ook mee te doen en bij te dragen aan het vergroenen van onze omgeving.

Wepublic

Wepublic is een communicatie- en public affairs-adviesbureau. De essentie van hun werk? Het bouwen aan vertrouwen in een uitermate turbulente publieke arena waar reputatie en perceptie steeds belangrijkere factoren zijn voor het succes van organisaties.

Wij waarderen het enorm dat Wepublic ons ondersteunt met hun expertise op het gebied van public affairs en communicatiestrategie. Geheel pro bono.

Natuurbegraafplaats Schapenmeer

Natuurbegraafplaats Schapenmeer in Vorden is gelegen in het prachtige Gelderse Achterhoek en beslaat 65 hectare. Op deze unieke locatie mag 6,5 hectare begraven worden. De opbrengsten van de natuurbegraafplaats worden ingezet voor het onderhouden van de natuur, nu en in de toekomst. Het gebied is bijzonder geschikt voor de wilde bij vanwege de biodiversiteit. Zij streven ernaar met voorlichting meer bewustzijn te creëren over de noodzaak van de bijen.

Online Greenbees

Online Greenbees is een online marketingbureau voor betekenisvolle bedrijven. Door onze website te voorzien van een nieuwe look & feel, een verbeterde structuur en geoptimaliseerde teksten, helpen zij ons een optimale gebruikerservaring te bieden aan de  bezoekers - zoals jij - van onze website.

De missie van Online Greenbees is om de impact van inspirerende organisaties te vergroten door met creatieve marketingstrategieën meer online zichtbaarheid te creëren.

Biotuinwijzer

De Biotuinwijzer is een website voor natuurlijk en biologisch tuinieren, met als missie om mensen enthousiast te maken voor de natuur en te inspireren om natuurvriendelijke keuzes te maken. Je vindt er een kaart met groene locaties (kwekerijen, pluktuinen, tuinderijen, etc.), webshops, boeken, links, een blog en een agenda ter inspiratie voor een natuurvriendelijke tuin, balkon of dakterras.

Het Groene Loket

Het Groene Loket groendaken activeert samen met haar partners bewoners en organisaties om onbenutte dakenlandschap functioneel in te richten en om te toveren tot multifunctionele zoemende dakheides. Zij bundelen de krachten binnen diverse partnerships en initiatieven, zoals het ‘grote GROENE DAKENPLAN ® en Groendak van de Zaak®’. Zo dragen zij bij aan een klimaat- en toekomstbestendig Nederland.

Kleine tuinen

Op KleineTuinen.nl lees je alles over tuinieren in een kleine tuin. Je vindt er tuintips, antwoord op tuinvragen, tips voor tuinontwerp en heel veel inspiratie voor kleine tuinen en balkons.

Wist je dat je ook met een klein stukje tuin, balkon of dakterras een waardevolle bijdrage kan leveren aan een groenere omgeving en het verschil kunt maken voor bijen en insecten?

Hier kan jouw naam staan

Neem daarvoor contact met ons opt is."