Vrijwilligers

De Bijenstichting is een kleine stichting en daarom zijn we voor veel activiteiten afhankelijk van vrijwilligers. Een rijk scala aan vrijwilligers heeft met hun kennis en inzet mooie activiteiten ontplooit en zet zich nu ook in voor het Bijen Educatiecentrum. Wil jij ook vrijwilliger worden? Kijk dan onderaan deze pagina naar onze vacatures. Maar allereerst een indruk wat onze groepen vrijwilligers zoal doen.

Vrijwilligers in Vorden

Sinds de start van het Bijen Educatiecentrum in Vorden hebben we eindelijk een eigen gebouw en tuin waar vrijwilligers ons helpen met vele activiteiten zoals:

- Tuinwerkzaamheden

- Onderhoud gebouw en erf

- Webshop beheren

- Inpakken van zaden, planten en bollen

- Assisteren bij cursussen

Woon jij in de buurt van Vorden en wil jij de Bijenstichting helpen als vrijwilliger?

Landelijke vrijwilligers

Veel vrijwilligers zijn zelfstandig vanuit hun huis of woonplaats actief voor de Bijenstichting en nu ook voor het Educatiecentrum. Voorbeelden van activiteiten zijn:

- Schrijven van teksten

- Verzamelen nieuwsartikelen

- Gemeenten stimuleren voor bij-vriendelijk     groenbeheer

- Aanleg van Bijenlinten

- Beheer van (natuur) gebieden

Wil jij de Bijenstichting op deze manier steunen als vrijwilliger?

Stagiaires en studenten

Nu we een eigen gebouw met kantoor- en werkruimten hebben en een prachtige tuin, is er ruimte voor studenten.

Ze kunnen een stage lopen of een afstudeerproject doen m.b.t. bijen. Dat kan voor allerlei disciplines zoals:

- Biologie

- Groenonderhoud

- Reclame en marketing

- Audio visuele technieken

Graag stage lopen bij de Bijenstichting? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Vacatures

UIteraard kun je je altijd Je vrijblijvend aanmelden als je als vrijwilliger aan de slag wil.

Als landelijke vrijwilliger kun je vaak snel van start omdat je je activiteiten in jouw woonomgeving kunt ontplooien. Als vrijwilliger in Vorden zul je soms wat meer geduld moeten hebben om dat wij het belangrijk vinden om onze vrijwilligers goed te begeleiden. En die capaciteit hiervoor kan beperkt zijn.

Kijk ook eens bij onze vacatures in de rechterkolom. Wellicht staat er iets voor jou bij!

Gevraagd:

Tuinvrijwilligers voor onze bijentuin in Vorden. Werkzaamheid: onderhoud van tuin op onze onderhoudsdagen.

Vrijwilliger voor videoproducties.

Vrijwilligers die tijdens workshops en open dagen willen assisteren. Werkzaamheden: ruimtes in orde maken, koffie/thee zetten, etc.

Vrijwilligers die willen meehelpen met het inpakken van zaden, planten en bloembollen voor onze verkoop, o.a. via onze webshop.

Vrijwilligers die willen meehelpen met onze stand op markten en evenementen door het land.