Onze vrijwilligers

De Bijenstichting is een kleine stichting en daarom zijn we voor veel activiteiten afhankelijk van vrijwilligers. Een rijk scala aan vrijwilligers heeft met hun kennis en inzet mooie activiteiten ontplooit en zet zich nu ook in voor het Bijen Educatiecentrum. Wil jij ook vrijwilliger worden? Bekijk dan onze vacatures.

Bekijk vacatures

Meld je vrijblijvend aan!

Natuurlijk kun je je altijd vrijblijvend aanmelden als je als vrijwilliger bij ons aan de slag wilt. Stuur ons dan een bericht!

Hiernaast staan vacatures van functies die we momenteel zoeken. Maar je kunt je ook gewoon aanmelden en gaan we gezamenlijk kijken naar mogelijkheden vanuit jouw interesses en onze behoeftes.

Openstaande vacatures

We zoeken  provinciale contactpersonen voor diverse provincies

Coordinator promotie /merchandising  en vrijwilligers die willen meehelpen met het inpakken van zaden, planten en bloembollen voor onze verkoop, o.a. via onze webshop.

Coördinator Tuin en  Tuinvrijwilligers voor onze bijentuin in Vorden. Werkzaamheid: onderhoud van tuin op onze onderhoudsdagen.

Vrijwilligers in Vorden

Sinds de start van het Bijen Educatiecentrum in Vorden hebben we eindelijk een eigen gebouw en tuin waar vrijwilligers ons helpen met vele activiteiten, zoals:

- Tuinwerkzaamheden

- Onderhoud gebouw en erf

- Webshop beheren

- Inpakken van zaden, planten en bollen

- Assisteren bij cursussen

Woon jij in de buurt van Vorden en wil jij de Bijenstichting ook als vrijwilliger helpen?

Landelijke vrijwilligers

Veel vrijwilligers zijn zelfstandig vanuit hun huis of woonplaats actief voor de Bijenstichting en nu ook voor het Educatiecentrum.

We zoeken een coördinator provinciale vrijwilligers en voor elke provincie een provinciaal contactpersoon. Klik op de woorden voor uitgebreide beschrijving.

Voorbeelden van activiteiten zijn:

- Schrijven van teksten

- Verzamelen nieuwsartikelen

- Gemeenten stimuleren voor bij-vriendelijk groenbeheer

- Aanleg van Bijenlinten

Wil jij de Bijenstichting op deze manier steunen als vrijwilliger?

Stagiaires en studenten

Nu we een eigen gebouw met kantoor- en werkruimten hebben, en daarnaast een prachtige tuin, is er ook ruimte voor studenten.

Als student kun je bij ons stage lopen of een afstudeerproject doen m.b.t. bijen. Dat kan voor allerlei disciplines zoals:

- Biologie

- Groenonderhoud

- Reclame en marketing

- Audio visuele technieken

Wil jij graag stage lopen bij de Bijenstichting?