Vrijwilliger vacature:

De Bijenstichting is een kleine stichting en daarom zijn we voor veel activiteiten afhankelijk van vrijwilligers. Een rijk scala aan vrijwilligers heeft met hun kennis en inzet mooie activiteiten ontplooit en zet zich nu ook in voor het Bijen Educatiecentrum. Bekijk deze  vacature.

Bekijk vacature

Tuin coördinator

Heb je verstand van tuinieren, plezier in de omgang met bevlogen mede-vrijwilligers

en wil je ook nog eens bijdragen aan een BIJvriendelijke Nederland? Dan is de Bijenstichting aan de Lindeseweg in Vorden op zoek naar jou!

Bijvriendelijke tuin

Iedere donderdag werkt er een enthousiast stel bijenliefhebbers met veel plezier in de tuin bij de Bijenstichting aan de Lindeseweg in Vorden. Stukje bij beetje wordt de tuin steeds mooier en neemt het aantal bijen in de tuin toe. Daar doen we het voor!

Op een aantal dagen per jaar is de tuin open voor bezoek. Bezoekers krijgen informatie hoe ze hun eigen tuin bijvriendelijk kunnen maken, kunnen biologische zaden en/of bloembollen kopen en kunnen gewoonweg genieten van de mooie tuin.

Oppertuinder met portie gastvrijheid

We missen in onze bevlogen vrijwilligersclub nog iemand die de lijntjes uit wil zetten. Die ziet welk werk er gedaan moet worden om de tuin nog mooier te maken. Die er schik in heeft om tot een taakverdeling te komen, waar een ieder van ons met plezier aan kan werken.

Kortom; we zoeken een mensen mens met een ontzettend groen hart.

Helemaal meegenomen is het als je erg gastvrij bent en makkelijk communiceert, zodat je passanten van de tuin welkom kunt heten en kunt verhalen over het werk van de Bijenstichting.

Herken je jezelf in deze beschrijving en heb je op donderdagochtenden van 9 tot 12 uur tijd? Dan horen we heel graag van jou via: info@bijenstichting.nl .

Voor meer informatie is Jaap Molenaar op donderdagen te bereiken op: 0575 469 832

Leuke BIJkomstigheid

Als vrijwilliger krijg je toegang tot toffe webinars en informatie over bijen en bijvriendelijk tuinieren én krijg je korting op bijvriendelijke zaden/bollen en planten uit onze webshop. En natuurlijk wacht je een goed inwerktraject, zodat je zelf ook met veel plezier aan het werk kunt!

Voor alle vacatures geldt:

Kennis van bijen in niet noodzakelijk. Wel interesse in bijen en/of enthousiasme over ons werk.

Wat wij bieden:

•    Samenwerking in een enthousiast team

•    Bijscholing over bijen

•    Waardering van onze achterban.

•    10% korting in onze webshop

Openstaande vacatures

We zoeken een  provinciale contactpersonen voor de provincies  Zeeland, Flevoland, Limburg, Drenthe en Utrecht

Coördinator Tuin en tuinvrijwilligers voor onze bijentuin in Vorden. Werkzaamheid: onderhoud van tuin op onze onderhoudsdagen.