Onze Raad van toezicht en directie

De Raad van toezicht is verantwoordelijk voor het beleid en de financiën van de Stichting. Ze doen de toezichthoudende taken als onbezoldigd vrijwilligers. De directie is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding..

Directeur/coördinator Bijen Educatie Centrum

Jaap Molenaar: Initiatiefnemer van de petitie Stop de Bijensterfte in 2009. Daarna heeft hij in 2010 als voorzitter de Bijenstichting opgericht. Jaap heeft een lange werkervaring in het natuurbeheer. Sinds 2020 is hij in dienst van de Bijen Educatie Stichting Nederland en heeft hij zijn functie als voorzitter van de Bijenstichting neergelegd. Hij coördineert vanuit het Educatiecentrum te Vorden alle activiteiten.

Jaap is bijenliefhebber en imker. Met zijn uitgebreide opleiding in het groen en zijn onderwijsbevoegdheid ontwikkelt hij cursussen en geeft hij workshops.

Johannes (Han) Verhoog, voorzitter Raad van Toezicht

Johannes (Han) Verhoog heeft een achtergrond in het internationale bedrijfsleven en is momenteel actief als investeerder. Daarnaast zet hij zich in voor organisaties die het maatschappelijk belang dienen. Hij is ervan overtuigd dat bijen een cruciale rol spelen in ons ecosysteem en onmisbaar zijn voor de voedselvoorziening, en is bezorgd over de negatieve trends met betrekking tot de bijenstand.

Laura Böekling, lid Raad van Toezicht Bijenstichting

Laura Böekling, lid Raad van Toezicht

Laura werkt als plantaardig voedingsdeskundige en digital marketeer, en zet zich in voor organisaties die streven naar een betere wereld voor mens én dier. Haar ervaring gebruikt zij om het bewustzijn over de cruciale rol van bijen in ons ecosysteem te vergroten, met als doel een gezonde bijenpopulatie te behouden.

André Brouwer, lid Raad van Toezicht

Andre Brouwer is jurist, communicatie-expert en als voedingskundige betrokken bij duurzame voedselproductie. Een florerende bijenstand is daarvan een beloning én een indicator. Hij heeft ruime ervaring in profit- én non-profitomgevingen als consultant, bestuurder en toezichthouder