Plenty of space for a smooth sub-title!

This is a Parallax unit

Some room for a sub-title

Kinderen op bijles

De school waar uw kind les krijgt, doet mee met dit programma. Dit lesprogramma is ontwikkeld door de Bijenstichting. Een goed doel dat zich inzet voor de bijen. Op deze pagina kunt u lezen:

• Wat de lessen op school inhouden
  • Wat u thuis met uw kinderen kunt doen
  • Hoe u de Bijenstichting (ANBI erkent goed doel) kunt helpen.

Online lesprogramma inclusief materialen voor school

Online lessen

Het lesprogramma bevat drie lessen voor onder-midden- en bovenbouw klassen. De najaarsles gaat over bloembollen als voedselbron voor bijen. De voorjaarsles gaat over bijenhotels en de laatste les gaat over hoe bijen leven.

Educatieve materialen

In september heeft de school een pakket ontvangen met o.a. het boek Wilde bijenparade en een bijenkwartet. Deze materialen zijn ook in onze webshop te koop mocht u thuis een exemplaar willen hebben.

Materialen voor school(tuin)

De scholen hebben in september bloembollen en zaden van bijvriendelijke planten ontvangen voor de schooltuin. Die worden door de kinderen geplant. Deze materialen zijn ook in onze webshop te koop.

Wat kun je als ouder thuis doen:

Maak bijenhotel

Bouw een hotel en hang deze op in je tuin of op je balkon. Al snel zullen metselbijen hun nestje in het bijenhotel maken.

Ze zijn ongevaarlijk en zullen niet steken.

Zaai zonnebloemen

De zonnebloem is een leuke bloem om bijen te bestuderen. Hommels die vaak in tuinen en op balkons voorkomen snoepen van deze bloemen en blijven lang zitten zodat je ze mooi kunt bekijken

Omslag van ebook over leefwijze van bijen

Download E-book

We hebben een gratis E-book waar je veel kunt leren over bijen. Wist je dat er ruim 300 soorten bijen zijn die geen honing maken?

En dat hommels ook wilde bijen zijn?

Steun ons

We ontvangen geen subsidies. Als goed doel zijn we afhankelijk van donateurs en giften.

Dankzij uw steun kunnen wij ons goede werk doen!

Ja, ik word ambassadeur

En krijg toegang tot online lessen

Steun ons en wordt lid!

De voordelen van een ambassadeurschap

• Toegang tot alle algemene cursussen. Voorbeelden van deze cursussen zijn: beplantingschema’s voor een bij-vriendelijke tuin, nestelgelegenheid, fotografie, bijenproducten in de voeding en cosmetica en nog veel meer cursussen! LET OP: speciale cursussen als maak je tuin bij-vriendelijk, cursussen hommel- en bijenherkenning vallen niet onder dit lidmaatschap en moeten apart worden aangeschaft.
  • Ontvang 2x per jaar het digitale bijenmagazine Beeezz (klik op de link om oud exemplaar te lezen)
  • Toegang tot de gehele online community: je kunt er vragen stellen, discussies voeren en in contact komen met andere bijenliefhebbers.
Ja, ik word lid

Maand lidmaatschap