Test- en overige borders

Bijen- en vlinder mat geschikt voor daken

Bijen- en vlinder mat geschikt voor daken, wij bootsen een dak na in onze tuin. De matten zijn geleverd door Sempergreen.

Test border insectenmengsel

Hier testen we het teeltsysteem waarbij we het insectenmengsel in bakken hebben uitgezaaid. Plukken met kiemplanten zijn verspeend in potten en deze potten zijn in deze border uitgeplant. We willen kijken of dat beter aanslaat dan zaaien in de volle grond aangezien we veel last hebben van kweekgras.

Elders in de tuin hebben we nog wat andere tests

Sedummat geschikt voor daken

Sedummat voor daken. Op de bijenstal en bijenhotel zijn op de daken deze mat aangelegd.  De matten zijn geleverd door Sempergreen. Dit ligt bovenop de rondhut.

Gifvrij bloemenmengsel van één- en tweejarige planten

Dit mengsel kiemt en groeit makkelijk en is met name geschikt voor honingbijen en hommels. We verkopen dit in diverse verpakkingen in de webshop

Randen langs bosrand en in het gras

Ook in de bosrand en op diverse stukken op het gras dat minder wordt gemaaid staan allerlei inheemse planten die als voedsel voor bijen dienen. Denk bijvoorbeeld aan: paardenbloem (voedsel voor vele bijensoorten) gevlekte dovenetel, havikskruid, hondsdraf, brem.