Vrijwilliger vacature:

De Bijenstichting is een kleine stichting en daarom zijn we voor veel activiteiten afhankelijk van vrijwilligers. Een rijk scala aan vrijwilligers heeft met hun kennis en inzet mooie activiteiten ontplooit en zet zich nu ook in voor het Bijen Educatiecentrum. Bekijk deze  vacature.

Bekijk vacature

Coördinator provinciale contactpersonen

Geen dag is hetzelfde. Jij bent als vrijwilligerscoördinator het aanspreekpunt voor alle provinciale vrijwilligers van de Bijenstichting. Je bent de spil in het land. Je hebt interesse in mensen en bijen en daarbij is organiseren en regelen je tweede natuur.

Aanspreekpunt voor de vrijwilligers

Je kunt vanuit huis werken en bent voor ons het aanspreekpunt van alle provinciale vrijwilligers in het land. Je coördineert alle activiteiten en bewaakt en stuurt alle communicatie tussen de provinciale vrijwilligers, redactieteam en het kantoor. Je draagt bij aan een eenduidige uitstraling en consistent beleid. Onze basis is in Vorden waar het Bijen Educatiecentrum is gehuisvest. Je krijgt diverse online trainingen over bijen en hun voedselvoorziening.

Wij zoeken

• Een vrijwilligerscoördinator die in het bezit is van een computer/laptop en inhoudelijke kennis of feeling heeft van IT-systemen
  •  Je bent proactief in het leggen van contacten met lokale groepen
  • Je kunt goed organiseren en samenwerken
  • Je kunt hoofd- en bijzaken scheiden
  • Je bent in staat een boodschap enthousiast over te brengen
  • Je hebt interesse in wilde bijen of staat open om hiervoor een training te volgen
  • Je bent minimaal 4 uur per week beschikbaar
  • Je komt regelmatig op kantoor voor overleg

Voor alle vacatures geldt:

Kennis van bijen in niet noodzakelijk. Wel interesse in bijen en/of enthousiasme over ons werk.

Wat wij bieden:

Openstaande vacatures

We zoeken een Coördinator provinciale vrijwilligers en provinciale contactpersonen voor de provincies Zuid Holland, Zeeland, Flevoland, Limburg en Drenthe!

Coördinator Redactie

Coördinator promotie /merchandising en Vrijwilligers die willen meehelpen met het inpakken van zaden, planten en bloembollen voor onze verkoop, o.a. via onze webshop.

Pinterest beheerder

Coördinator Tuin en tuinvrijwilligers voor onze bijentuin in Vorden. Werkzaamheid: onderhoud van tuin op onze onderhoudsdagen.