Vrijwilliger vacature:

De Bijenstichting is een kleine stichting en daarom zijn we voor veel activiteiten afhankelijk van vrijwilligers. Een rijk scala aan vrijwilligers heeft met hun kennis en inzet mooie activiteiten ontplooit en zet zich nu ook in voor het Bijen Educatiecentrum. Bekijk deze  vacature.

Bekijk vacature

Facebook pagina beheerder

Word vrijwilliger voor onze Facebookpagina!

Wil jij je inzetten voor de bescherming van wilde bijen in Nederland? De Bijenstichting is op zoek naar een enthousiaste vrijwilliger om onze Facebookpagina te modereren en te laten bloeien!

Wat houdt het in?

Als vrijwilliger ben je verantwoordelijk voor het modereren van onze Facebookpagina. Dit omvat het vriendelijk reageren op reacties, het beantwoorden van vragen en het betrekken van onze online community. Je kunt dit alles comfortabel vanuit huis doen, op een moment dat jou het beste uitkomt. Het kost ongeveer 0,5 tot 1 uur per week. Tijdens speciale acties, zoals World Bee Day, kost het misschien iets meer tijd. Om de twee maanden hebben we overleg met het hele redactieteam waar je onderdeel van uitmaakt.

Extra mogelijkheden

Vind je het leuk om creatief bezig te zijn? Dan kun je ook betrokken worden bij het creëren van content voor onze pagina, zoals het delen van interessante artikelen, foto's of tips over bijen en planten.

Wat bieden wij?

Als onderdeel van ons team krijg je toegang tot onze online cursussen over bijen en hun leefomgeving. Daarnaast kun je elk jaar gratis deelnemen aan een workshop naar keuze en hopen we je te zien op onze jaarlijkse vrijwilligersbijeenkomst in de Bijentuin in Vorden. Als vrijwilliger krijg je ook korting in onze webshop.

Interesse?

Heb je interesse om ons team te versterken en wil je meer weten over deze vrijwilligersfunctie? Neem dan contact op met Jaap via info@bijenstichting.nl. We kijken ernaar uit om van je te horen!

Help de wilde bijen te beschermen!

Voor alle vacatures geldt:

Kennis van bijen in niet noodzakelijk. Wel interesse in bijen en/of enthousiasme over ons werk.

Wat wij bieden:

•    Samenwerking in een enthousiast team

•    Bijscholing over bijen

•    Waardering van onze achterban.

•    10% korting in onze webshop

Openstaande vacatures

We zoeken een Coördinator provinciale vrijwilligers en provinciale contactpersonen voor de provincies Zuid Holland, Zeeland, Flevoland, Limburg en Drenthe!

Coördinator promotie /merchandising en Vrijwilligers die willen meehelpen met het inpakken van zaden, planten en bloembollen voor onze verkoop, o.a. via onze webshop.

Coördinator Tuin en tuinvrijwilligers voor onze bijentuin in Vorden. Werkzaamheid: onderhoud van tuin op onze onderhoudsdagen.