Workshop Solitaire bijen herkennen 12 of 21 maart 2024

Bijen op naam brengen is niet gemakkelijk. In deze workshop geven we je vele handvatten om daarmee aan de slag te gaan. We duiken in de theorie, maar gaan vooral ook buiten op speurtocht naar bijen. Voor deze cursus is het raadzaam om eerste de online  basiscursus bijen herkennen te hebben gevolgd. Deze is bij de prijs inbegrepen.

Data:

• Theoriedeel als Webinar op 12 of 21 maart 2024: 19.00-21.00 uur
  • Praktijkdag 11 mei 2024 in de tuin  in Vorden. Tijdsduur: van 10-15.00 uur
  • Extra: Online toegang tot extra cursusmateriaal
  • Een jaar lang toegang tot een deel van onze online cursussen.

Aantal deelnemers: minimaal 5 maximaal 20deelnemers

Prijs: €75,- inclusief koffie/thee/biologisch (vegetarisch) lunchbuffet (bij allergie, geef dit aan bij de aanmelding)

LET OP: bijen vliegen niet of nauwelijks bij slecht weer. In dat geval zal het praktijkdeel deels worden vervangen door digitale zoektocht naar bijen.

Tijdsduur: van 10-±15.00 uur

Prijs: €75,- inclusief koffie/thee/biologisch lunchbuffet / Minigids Bijen & Hommels/sheets

Niet verplicht maar wel geadviseerd is apart aan te schaffen de Basisgids Wilde Bijen en eventueel vangset. Dat kan tegelijk bij het aanmelden gebeuren.

Locatie:

Bijen Educatie Centrum

Lindeseweg 2

7251 NK Vorden (Gelderland)

Contact:

info@bijenstichting.nl

0575-469832 bgg 06-52629826

Docent:

Jaap Molenaar, Initiatiefnemer van de petitie Stop de Bijensterfte in 2009. Daarna heeft hij in 2010 als voorzitter de Bijenstichting opgericht. Hij heeft een lange werkervaring in het natuurbeheer en is nu directeur Bijen Educatiecentrum. Jaap is bijenliefhebber en imker. Met zijn uitgebreide opleiding in het groen en zijn onderwijsbevoegdheid ontwikkelt hij cursussen en geeft workshops.

€ 75,-

Meld je nu aan voor 12 maart 2024!

Tijdens het bestelproces kunt u met Ideal of Bancontact betalen.

€ 75,-

Meld je nu aan voor 21 maart 2024!

Tijdens het bestelproces kunt u met Ideal of Bancontact betalen.