Bedrijven kunnen zich voor bijen inzetten

Ook bedrijven kunnen hun bijdrage leveren. Op deze pagina noemen we een aantal voorbeelden en stellen we onze sponsors aan je voor.

We gaan ervan uit dat deze bedrijven duurzaam zijn en zeker bij-vriendelijk handelen hoog in hun vaandel hebben!

Bekijk sponsors

Hoe kan je als bedrijf de Bijenstichting steunen?

• Onderteken het convenant bijenbescherming
  • Steun de Bijenstichting met een gift.
  • Wordt sponsor.
  • Zet een actie op voor de Bijenstichting om geld in te zamelen via Pifworld
  • Steun (lokale) initiatieven (neem contact op met organisatie Bijenlint)
  • Plant of zaai drachtplanten
  • Bouw/koop bijenhotels

Een aantal Bij-vriendelijke voorbeelden

• Als het bedrijf eigen grond bezit: het op een bij-vriendelijke wijze beheren van het terrein, bijvoorbeeld door aanplant/zaaien van drachtplanten, pas maaien nadat planten zijn uitgebloeid, etc. (zie beheer en beleid, drachtplanten, bijenhotels)
  • Het afzien van verkoop en gebruik van gewasbeschermingsmiddelen (groepsnaam is Neonicotinoïden met als belangrijkste middel imidacloprid)
  • Klanten en relaties er op wijzen dat bijen belangrijk zijn voor de voedselproductie en biodiversiteit en daarom beschermd moeten worden.
  • Invloed uitoefenen op de (lokale) politiek om te bereiken dat bijen beter beschermd worden.
  • Het ondersteunen in materiele of financiële zin van activiteiten die het leefmilieu van bijen verbeteren (lokale initiatieven).

BAZA

Baza Seeds is een creatief zaadhandels- en productiebedrijf, dat buitengewone producten ontwikkelt met zaden als basis.

Onze jarenlange ervaring (sinds 1947) met zaden, in combinatie met de creativiteit van ons team, heeft geresulteerd in een frisse, niet-seizoensgebonden collectie, die een breed publiek aanspreekt.

Ze verkopen zoveel mogelijk biologische en duurzame producten. Ook de niet biologische zaden zijn niet met Neonicotinoiden behandeld.

F N G R P R N T S

F N G R P R N T S, het nieuwe merk voor gepersonaliseerde haarverzorging! Bij F N G R P R N T S kies jij een shampoo en conditioner aangepast aan jouw persoonlijke wensen en unieke haarbehoeftes. F N G R P R N T S doneert per verkocht product een percentage aan de Bijenstichting, is onderdeel van het Bijenlint en iedere online klant ontvangt een zakje bloemenzaad bij haar bestelling zodat zij ook thuis de bijen kan helpen.

Griffioen

Griffioen levert onder de naam Hello Garden vaste planten aan de tuincentra in Nederland. De vaste planten van Griffioen worden duurzaam gekweekt in veenarme substraten. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van natuurlijke meststoffen. Tijdens de opkweek worden geen Neonicotinoiden gekweekt. Vanaf het voorjaar 2019 wordt het thema BIJENLOKKEND aangeboden

Natuurlijk Maarten

Maarten van Vliet bouwt insecten hotels op maat. Zijn bouwwerken zijn van hoge kwaliteit en allemaal uniek. Maarten heeft voor onze demonstratietuin bovenstaand insectenhotel geschonken. Nog dezelfde dag werd het hotel gevonden door Tronkenbijen!

Drukbedrijf

Wij zijn een groepje drukwerk liefhebbers die het net een beetje anders willen doen dan de rest. Want naast het gemakkelijk en snel bestellen via de website is het net zo makkelijk om met jouw vaste contactpersoon antwoord te vinden op al je drukwerk (aan)vragen.

StudioGee

Gee is natuurkunstenares. Haar passie ligt vooral bij insecten, vlinders, libellen en vogels en in haar werk is veel geduld en detail terug te vinden. Ook is het werk erg uiteenlopend van kleine sleutelhangers, tot schilderijen en grote muurschilderingen. Ze maakt in haar thuisstudio veel eigen werk maar creëert ook vaak in opdracht. Kies je voor Studio Gee, dan kies je voor uniek werk dat met veel toewijding en liefde voor de natuur gemaakt is.

Doelshop

Via Doelshop.nl kun je gratis doneren door te shoppen bij alle aangesloten webshops. Je hoeft hiervoor alleen maar door te klikken naar de webshop (zoals Bol.com, Coolblue en/of Booking.com) en een aankoop te doen. Dit kost je geen cent extra!

Rechtsboven zie je het doel dat gesteund wordt zodra je gaat shoppen. Zodra je bent ingelogd, wordt jouw doelkeuze opgeslagen. Kies voor Helpdebijen en steun ons!

DoelShoppen

Via Doelshoppen.nl kun je gratis doneren door te shoppen bij alle aangesloten webshops. Je hoeft hiervoor alleen maar door te klikken naar de webshop (zoals Bol.com, Coolblue en/of Booking.com) en een aankoop te doen. Dit kost je geen cent extra!

Bovenin zie je het doel dat gesteund wordt zodra je gaat shoppen. Zodra je bent ingelogd, wordt jouw doelkeuze opgeslagen. Kies voor Bijenstichting en steun ons!

Pireco

Pireco is het milieuvriendelijke en duurzame antwoord op een breed scala aan plant- en tuinproblemen. Pireco brengt de balans terug en helpt planten gezond en weerbaar te blijven. Hierdoor zullen ziekten en plagen vanzelf verdwijnen en kan de plant herstellen. Pireco is veilig voor mens, dier en bijen.

Giving Bee

Giving Bee creëert speciaal voor werknemers van corporates en MKB-ers unieke, op maat gemaakte giftboxen, waarbij zij rekening houdt met mens en milieu. Giving bee doneert 5% van de 'beeverdienste' aan De Bijenstichting, streeft ernaar om de pakketten in te laten pakken op sociale werkplaatsen en neemt zoveel mogelijk af van lokale leveranciers.

Hier kan uw naam staan

Wilt u ons als bedrijf steunen? Neem dan contact met ons op

Kerstpakkettenplaza.nl

Steeds meer bedrijven en instellingen maken een bewuste keuze als het gaat om kerstpakketten. Rekening houden met mens en milieu speelt daarbij een steeds groter wordende rol. De combinatie van kwalitatief hoogwaardige kerstpakketten en daarnaast kosteloos uw goede doel financieel steunen, geeft de garantie voor een origineel kerstpakket.

Bij iedere bestelling draagt Kerstpakkettenplaza.nl een vast bedrag per kerstpakket af aan het goede doel van uw keuze. U kunt uw Goede Doel eenvoudig kenbaar maken bij uw offerte aanvraag.

De afdracht wordt door Kerstpakkettenplaza.nl betaald en niet door de afnemer.