Landelijk Bijen Educatiecentrum

Met uitzicht op het mooie coulisselandschap en omringd door bij-vriendelijke voorzieningen zoals bloemenborders, bijenstallen en insectenmuren, is het kantoor van de stichting een centrale plek waar gedreven mensen samenwerken om bijeneducatie en bewustwording te bevorderen.

Word lid van het educatiecentrum

Als je lid wordt van het Landelijk Bijen Educatiecentrum, krijg je toegang tot een breed scala aan bijen gerelateerde cursussen. Denk aan cursussen over de leefwijze van bijen, hoe je ze kunt herkennen en bijenfotografie. We bieden verschillende lidmaatschapsopties aan.

Proef lidmaatschap

Met een eenmalige bijdrage van 5 euro krijg je toegang tot een beperkt aantal online cursussen om te ontdekken of het iets voor jou is. Als je enthousiast bent kun je kiezen voor een betaald lidmaatschap van het Educatiecentrum. Hiermee krijg je toegang tot een breder aanbod aan cursussen en workshops.

Ambassadeurs lidmaatschap

Met dit lidmaatschap krijg je toegang tot verschillende voordelen, zoals:

• Algemene informatie over bijen;

• Het online bijenmagazine Beeezz;

• Toegang tot alle extra cursussen.

Je kunt kiezen uit verschillende lidmaatschapsopties, zoals maandelijks, per kwartaal of per jaar.

VIP lidmaatschap

Als VIP doneer je een hoger bedrag, waarvoor je ook veel krijgt, zoals:

• Het online bijenmagazine Beeezz;

• Onbeperkte toegang tot alle extra cursussen;

• De mogelijkheid om jaarlijks deel te nemen aan een workshop;

• En nog veel meer exclusieve voordelen!

Kantoor, workshopruimte en demonstratietuin

Het pand van het Bijen Educatiecentrum biedt diverse faciliteiten, waaronder een ontvangstruimte voor groepen, een kantoor en een keuken voor catering van groepen. Vanuit het educatiecentrum worden verschillende projecten uitgevoerd en vrijwilligers begeleid. Daarnaast is er een prachtige workshopruimte waar regelmatig boeiende workshops worden gegeven.

Naast het gebouw bevindt zich een boomgaard met diverse hoogstam fruitbomen, waar demonstratievelden en bloemenborders zijn aangelegd met bij-vriendelijke planten. Ook zijn er bijenstallen, bijenhotels, een insectenmuur en andere bij-vriendelijke voorzieningen in de tuin te vinden. Daarnaast is er een plantenkas waar planten zelf worden opgekweekt.

Wil je het Bijen Educatiecentrum bezoeken? Dat kan! Tijdens open dagen is de demonstratietuin toegankelijk voor publiek.

Alle activiteiten op het centrum

Organiseren van workshops

Beheer van online cursussen

Vestiging kantoor van de stichting

Ontmoeting vrijwilligers & partners

Bijeneducatie op idyllisch landgoed

Het Bijen Educatiecentrum is gelegen op landgoed De Kieftskamp in Vorden, in een kleinschalig landschap met een rijke flora in de prachtige Achterhoek. Op slechts zeven treinminuten van Zutphen bevindt zich een monumentale boerderij uit 1852, die is verbouwd tot kantoor en ontvangstlocatie. Het Geldersch Landschap & Kasteelen heeft deze huisvesting beschikbaar gesteld, waardoor het educatiecentrum een inspirerende locatie heeft om haar activiteiten te ontplooien. Het idyllische landschap en de historische boerderij dragen bij aan de unieke sfeer van het Bijen Educatiecentrum.

Verrijk je kennis over bijen!

Ontdek de fascinerende wereld van bijen! Meld je gratis aan voor onze maandelijkse bijenportretten en ontvang exclusieve informatie over verschillende bijensoorten. Leer meer over hun leefwijze, gedrag en habitat. Schrijf je nu in en laat je inspireren!