Introductie van de serie het leven van de Aardhommel

Het afgelopen jaar is gebleken dat de maandelijkse bijenportretten via de mail goed werden gelezen. Hieruit is het idee ontstaan om in 2021 te starten met ' het leven van....’, waarin gedurende een heel jaar aandacht wordt besteed aan het wel en wee van een bepaalde bij.

In 2021 gaan we starten met 'Het leven van de Aardhommel’, dat wordt de Aardhommel, ook wel Bombus terrestris genoemd. Om het wat persoonlijker te maken geven we hem de naam: Bombus de Aardhommel. Over Bombus de Aardhommel kunnen we het hele jaar door berichten plaatsen, want deze hommel is erg actief.
De twee wekelijkse berichten worden gedeeld via Facebook (even weken dinsdag 19.00 uur) en de afbeelding met prikkelende tekst wordt gedeeld via Instagram. Het hele leven van de Aardhommel gaan we verzamelen op de website.
Aan het eind van elke maand onthullen we de informatie van de betreffende maand.

Daar kan alles teruggelezen worden.

Gedurende het jaar kun je op allerlei manieren meedoen. Je kunt hierbij denken aan:
    Kleurwedstrijd,
    fotowedstrijd (wie maakt de mooiste foto van een Aardhommel),
    telling (hoeveel Aardhommels heb jij in je tuin),
    Prijsvragen over de Aardhommel, Win een bollenpakket als je weet welke planten de Aardhommel het liefst eet.
    Teken een Aardhommel en win een bijenkwartet.

Wil je Bombus de Aardhommel volgen? Volg dan onze Facebook pagina Bijenstichting of Instagram pagina Bijenstichting en je kunt gedurende het jaar het hele Leven van Bombus de Aardhommel volgen op onze website.