aard-akker-dahlia
03/31/2023

Enkelbloemige dahlia’s zijn ondergewaardeerd in tuinen en juist belangrijk voor hommels.

03/31/2023

Enkelbloemige dahlia's zijn prachtige bloemen die in vele kleuren en maten verkrijgbaar zijn. Ze zijn niet alleen mooi om te zien, maar ook belangrijk voor onze natuur en met name voor hommelkoninginnen. Het is daarom van belang om enkelbloemige dahlia's te kiezen die afkomstig zijn van biologische teelt.

Het gebruik van bestrijdingsmiddelen in de landbouw is een groeiend probleem. Deze middelen zijn schadelijk voor onze bijenpopulatie en daarmee ook voor onze voedselvoorziening. Bijen zijn belangrijke bestuivers en zonder hen zouden veel gewassen niet kunnen groeien. Door te kiezen voor enkelbloemige dahlia's van biologische teelt draagt u bij aan een gezonde leefomgeving voor bijen en hommels.

Aardhommel en akkerhommel tegelijk op Dahlia Sweetheart

Naast bijen hebben ook hommels het zwaar te verduren door het gebruik van bestrijdingsmiddelen. Veel hommelsoorten zijn sterk in aantal afgenomen en sommige soorten worden zelfs met uitsterven bedreigd. Door te kiezen voor enkelbloemige dahlia's van biologische teelt draagt u niet alleen bij aan de bescherming van bijen, maar ook aan die van hommels.

Hommelkoninginnen zijn in de nazomer druk bezig om voldoende voedsel te verzamelen voor de winter. Enkelbloemige dahlia's zijn een belangrijke voedselbron voor hen. Deze planten bevatten namelijk veel nectar en stuifmeel. Door enkelbloemige dahlia's in uw tuin te planten, helpt u hommelkoninginnen om voldoende voedsel te verzamelen en te overwinteren.

Enkelbloemige dahlia's zijn niet alleen belangrijk voor hommelkoninginnen, maar ook een mooie aanvulling op uw tuin. Ze zijn verkrijgbaar in vele kleuren en maten en kunnen worden gebruikt in borders, als snijbloem of als potplant. In onze webshop hebben wij diverse biologische geteelde soorten beschikbaar.

Kies daarom voor enkelbloemige dahlia's van biologische teelt en draag bij aan een gezonde leefomgeving voor bijen en hommels. Geniet van de prachtige bloemen in uw tuin en help tegelijkertijd onze natuur een handje!