Ik steun de Bijenstichting

Met de aankoop van ons Bijen Adventskalender

Dit jaar op dinsdag 30 november is het GivingTuesday. De dag om stil te staan bij een goed doel of maatschappelijke activiteit. Denk ook eens even aan de bijen en hommels. Ze zijn belangrijk in onze wereld en hebben het moeilijk.

"Vroeger had je 29 soorten hommels in Nederland. Maar meer dan de helft is ondertussen uitgestorven", legt Jaap Molenaar (directeur) uit. De insecten staan op de rode lijst, maar worden niet beschermd. "We vinden ze erg belangrijk. Ze zorgen voor bestuiving van ons voedsel en voor biodiversiteit. Maar Nederland beschermt geen bijensoorten." Molenaar hoopt snel op een omslagpunt: "Je ziet steeds meer partijen en mensen die naar een milieu zonder gif willen. Waar biologisch geteeld gaat worden.  En tuinen die bij-vriendelijk zijn ingericht. Maar we moeten wel opschieten."

Bijen Adventskalender met duurzame prijzen

Dit jaar brengen we een Bijen Adventskalender uit. Te koop tot 29 november want op 20 november is de trekking van de prijzen.

Net als bij de traditionele Adventskalender is het een papieren kalender. Vanaf 1 december kun je elke dag een luikje open maken. En dan kijken of je een prijs hebt gewonnen.

Dit initiatief is georganiseerd door Sigrid Koelemans van I Live Green Magazine.

Na aftrek van alle kosten zijn de opbrengsten voor de Bijenstichting en steun je daarmee ons werk.

In de rechterkolom zie je een aantal voorbeelden van meer dan 200 prijzen die beschikbaar zijn.

Een aantal prijzen:

Biologische wijnen
Biologische jersey kazen
Bijenwaskaarsen
Natuurlijke lichaamsverzorging producten
Hoofdprijs een overnachting bij een bio-boer!

Steun ons en koop een bijen Adventskalender en maak kans op duurzame prijzen.

Wil je ons structureel steunen?
Meld je dan aan als Ambassadeur

Als ambassadeur steun je de activiteiten van het Bijen Educatiecentrum en steun je ons werk om meer bewustzijn te creëren voor de bijen in Nederland. Naast het Bijen Educatiecentrum ligt een boomgaard met diverse hoogstam fruitbomen. Daar zijn demonstratievelden en bloemenborders aangelegd met bij-vriendelijke planten. Wil je komen kijken? Dat kan! De demonstratietuin is tijdens open dagen toegankelijk voor het publiek.

Als ambassadeur krijg je de beschikking over:

• Alle online extra cursussen. Zoals: beplantingschema’s voor een bij-vriendelijke tuin, cursus bijenherkenning en fotografie, bijenonderzoek, bijenproducten in voeding en cosmetica en nog veel meer online cursussen!
  • Het bijenmagazine Beeezz
  • De gehele online community: je kunt er vragen stellen, discussies voeren en in contact komen met andere bijenliefhebbers.

Geen Ambassadeur maar wel een eenmalige gift?

Via het platform Pay it Forward kun je ons steunen met een eenmalige gift.

Je kunt een algemene gift doen of specifiek één van onze projecten steunen