Demonstratietuin te Vorden

Naast ons kantoor is een demonstratie- en proeftuin van maar liefst 6000 m2 die tijdens open dagen kan worden bezocht.

In deze boomgaard met diverse hoogstam fruitbomen zijn demonstratievelden en bloemenborders aangelegd met bij-vriendelijke planten zodat u in de praktijk kunt zien welke planten geschikt zijn als voedselplanten voor bijen.

In onze tuin vind je het volgende

Demonstratievelden: (zadenmengsel van de Cruydthoeck)

Diverse bloemrijke mengsel met soorten die bijzonder aantrekkelijk zijn voor wilde- en honingbijen. In totaal worden 5 mengsels van de Cruydthoeck gedemonstreerd. Lees hier de beschrijvingen.

Vaste planten borders:

Om te demonstreren dat ook een mooie vaste planten border voedsel kan bieden voor honingbijen, hommels en sommige wilde bijensoorten hebben we een aantal bloemenborders aangeplant. Lees hier de beschrijvingen. De planten zijn in vele tuinen onder de merknaam Hello Garden; bijen- en vlinderlokkers in vele tuincentra in Nederland te koop. Met de lijst van planten en tekening kunt u makkelijk een border in uw tuin aanleggen. Klik hier voor een lijst van borders inclusief tekeningen en plantlijsten.

Test- en overige borders:

In deze vakken testen we diverse zadenmengsels en planten Lees hier de beschrijvingen

Bij-vriendelijke voorzieningen

In de tuin zijn allerlei elementen aangebracht als een honingbijenstal, bijenhotel etc. Lees hier de beschrijvingen

Tijdens de open tuinendagen is onze informatiestand geopend en zijn onze producten van de webshop te koop

Bloemenzaden/bloembollen (seizoensproducten) maar ook zoekkaarten, boekjes over bijen zijn allen te koop. Voor een overzicht zie onze webshop. (U bespaart verzendkosten en kunt met pin betalen) Kijk in onze agenda voor de data van de open tuinendagen.

We ontwikkelen ook een bijen beleving wandeling over het landgoed de Kieftskamp

Zodra de wandeling gereed is, kunt u hier informatie over de route vinden.

Onze demonstratietuin tijdens de seizoenen

Omdat niet iedereen in de gelegenheid is om onze demonstratietuin te bezoeken plaatsen we hieronder video's van twee plekken in de tuin door de seizoenen heen. Eén video van een vasteplantenborder en één video van een bloemenweide.