Projectleider bij de Bijen Educatie Stichting Nederland

Projectleider bij de Bijen Educatie Stichting Nederland

Locatie: Vorden en deels remote

Dienstverband: Parttime, tijdelijk of ZZP-basis, 24 uur per week

Over Bijen Educatie Stichting Nederland: We zijn een ANBI-erkende organisatie die zich inzet voor de bescherming van (wilde)bijen en hun leefomgeving. Wij richten ons op educatie, bewustwording en actie om de bedreigde bijenpopulatie te ondersteunen. Onze stichting is afhankelijk van fondsenwerving, sponsoring en donaties om onze belangrijke missie te vervullen.

Functieomschrijving: Als projectleider/business developer bij de stichting speel je een cruciale rol in het bereiken van de doelen van onze organisatie. Je zult verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en uitvoeren van strategieën op het gebied van webshop/e-commerce, fondsenwerving, legaten, sponsoring en social media. Daarnaast ondersteun je de directeur als rechterhand en draag je bij aan de dagelijkse operationele activiteiten. Je krijgt zo de kans om snel expertise op te bouwen.

Hoewel diepgaande kennis van bijen niet vereist is, is het belangrijk dat je een sterke affiniteit hebt met natuur en biodiversiteit. Enthousiasme voor onze missie is essentieel, omdat je een belangrijke rol zult spelen in het communiceren van ons werk en in het aantrekken van nieuwe partners en donateurs.

Een greep uit de verantwoordelijkheden:

Helpen om strategieën te ontwikkelen en om te zetten om de doelen van onze organisatie te bereiken.

Ontwikkelen en beheren van e-commerce activiteiten, inclusief onze webshop.

Ontwerpen en uitvoeren van fondsenwervingscampagnes, zowel online als offline.

Identificeren en aanspreken van potentiële sponsors en het opbouwen van duurzame samenwerkingen.

Beleid van social mediakanalen om de zichtbaarheid van de stichting te vergroten en onze boodschap nog effectiever te communiceren.

Het beheren van en adviseren over legaten/nalatenschappen.

Ondersteunen van de directeur in administratieve en operationele taken, en fungeren als sparringpartner.

Bewaken van projectplanningen en budgetten en zorgen voor een efficiënte uitvoering van taken.

Aansturen van vrijwilligers en andere medewerkers bij diverse projecten.

Kwalificaties en vaardigheden:

Ervaring met projectmanagement en een bewezen staat van dienst in het realiseren van doelstellingen.

Ervaring met e-commerce, webshop beheer en/of onlinemarketing.

Uitstekende communicatie- en onderhandelingsvaardigheden.

Proactieve, zelfstandige werkhouding en in staat om meerdere projecten tegelijk te managen.

Affiniteit met en belangstelling voor bijen, natuur en duurzaamheid.

Flexibiliteit

Bekendheid met ANBI-regelgeving is een pré, maar anders spijkeren we je snel bij.

Wat bieden wij:

• Een uitdagende en veelzijdige functie binnen een groeiende organisatie met een belangrijke missie.
  • De mogelijkheid om bij te dragen aan het behoud van de natuur en specifiek de bijenpopulatie.
  • Een informele, dynamische werkomgeving met veel ruimte voor eigen initiatief.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om (deels) remote te werken.
  • Marktconform salaris

Interesse? Ben jij de gedreven projectleider die wij zoeken en wil je een verschil maken voor de natuur en de bijen? Stuur je motivatie en CV naar info@bijen-educatiecentrum.nl .

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.