Vrijwilliger vacature:

De Bijenstichting is een kleine stichting en daarom zijn we voor veel activiteiten afhankelijk van vrijwilligers. Een rijk scala aan vrijwilligers heeft met hun kennis en inzet mooie activiteiten ontplooit en zet zich nu ook in voor het Bijen Educatiecentrum. Bekijk deze  vacature.

Bekijk vacature

Provinciale contactpersonen

Wij zoeken vrijwilligers in de volgende provincies: Overijssel, Zeeland, Flevoland, en Utrecht en Zuid-Holland!  (woon je in een andere provincie. Neem dan ook contact op voor mogelijke duo functie!)

Geen dag is hetzelfde.

Jij bent als vrijwilliger van de Bijenstichting onze contactpersoon in jouw provincies. Onze ogen en oren in de regio. Je hebt interesse in de natuur en bent gespitst om bijen initiatieven op te sporen en eventueel te begeleiden. Daarnaast vind je het leuk om samen te werken met andere vrijwilligers in het land aan een bijvriendelijker Nederland.

Aanspreekpunt in de provincie

Je kunt vanuit huis werken en bent voor ons het eerste aanspreekpunt in jouw provincie. Je maakt onderdeel uit van een landelijk team van vrijwilligers. Onze basis is in Vorden waar het Bijen Educatiecentrum is gehuisvest. Je krijgt diverse online trainingen over bijen en hun voedselvoorziening.

Wat ga je doen

• Persberichten en andere nieuwsberichten van ons verspreiden naar lokale media
  • Nieuwsberichten over bijen uit de provincie verzamelen
  • Vragen uit de provincie beantwoorden en/of doorspelen naar het kantoor
  • Eventueel lokale initiatieven opstarten/begeleiden.

Wij zoeken

• Vrijwilligers die in het bezit zijn van een computer/laptop.
  • Je bent proactief in het leggen van contacten met lokale groepen
  • Je bent gewend om zelfstandig te werken
  • Je hebt interesse in wilde bijen of staat open om hiervoor een training te volgen
  • Je bent ongeveer 4 uur per week beschikbaar (niet elke week, wisselt in de seizoenen)

Wij bieden

• Toegang tot online cursussysteem
  • Online training en live training in Vorden
  • 10% korting op de webshop
  • 1 a 2 keer per jaar gezamenlijke bijeenkomst Vorden (reiskosten vergoeding)

Voor alle vacatures geldt:

Kennis van bijen in niet noodzakelijk. Wel interesse in bijen en/of enthousiasme over ons werk.

Wat wij bieden:

•    Samenwerking in een enthousiast team

•    Bijscholing over bijen

•    Waardering van onze achterban.

•    10% korting in onze webshop

Openstaande vacatures

We zoeken een Coördinator provinciale vrijwilligers en provinciale contactpersonen voor de provincies Zuid Holland, Zeeland, Flevoland, Limburg en Drenthe!

Coördinator Redactie

Coördinator promotie /merchandising en Vrijwilligers die willen meehelpen met het inpakken van zaden, planten en bloembollen voor onze verkoop, o.a. via onze webshop.

Pinterest beheerder

Coördinator Tuin en tuinvrijwilligers voor onze bijentuin in Vorden. Werkzaamheid: onderhoud van tuin op onze onderhoudsdagen.