Bijen- en vlindertuin Boshoven zoekt crowdfunding
08/12/2021

Bijen- en vlindertuin Boshoven zoekt crowdfunding

08/12/2021

Insecten zoals hommels, wilde bijen, rupsen en vlinders zijn onmisbaar, omdat ze aan de basis staan van biodiversiteit. In de voedselketen worden ze door vogels gegeten. Daarnaast spelen ze een grote rol bij de bestuiving van planten. Wilt u dat uw kinderen en kleinkinderen kunnen blijven genieten van alles wat groeit en bloeit? Dan is het nu tijd om in actie te komen.

Door middel van een kleinschalig project in de landelijke omgeving van de gemeente Alphen-Chaam willen wij een 2600 m2 tuin aanleggen met gevarieerde borders en een grote diversiteit aan bloeiende planten, struiken en fruitbomen. In deze tuin is al een vijver en een deel van de groente- en kruidentuin gerealiseerd.

De omgeving

De bijen- en vlindertuin ligt centraal tussen de lindebomen bij de kapel van Boshoven enerzijds en de bloemenranden langs ’t Bels Lijntje en het nieuwe bijenlandschap in Baarle Nassau anderzijds. Langs het Bels Lijntje staan verschillende bijenkasten. Maar de leefgebieden van de bijenvolken zijn versnipperd en liggen te ver uit elkaar. Wij willen met de tuin een verbindende schakel zijn.

Je kunt meer over dit project lezen en steunen via deze website.