klean
11/08/2022

Klean Kanteen Gives Back competitie

11/08/2022

Klean Kanteen *) heeft als missie om single-use plastics de wereld uit te helpen, door producten aan te bieden die gezonde keuzes voor mens en natuur eenvoudig maken.

Als 1% for the Planet lid doneren ze ieder jaar 1% van onze totale verkoop aan natuur- en milieuorganisaties wereldwijd. Naast hun  lange termijn partnerschappen zoekt ze met Klean Kanteen Gives Back jaarlijks lokale initiatieven die voor jou belangrijk zijn. Zodat die 1% ook voor jou een verschil maakt!

De Bijenstichting doet in deze stemronde mee met haar plan om een netwerk van provinciale bijenambassadeurs (vrijwilligers) op te zetten.

Partner van Klean Kanteen: Greenjump  heeft ons voorgedragen, dank daarvoor!

Doel:

• Versterken en uitbreiden van het vrijwilligersnetwerk van de stichting met als doel een beter zicht krijgen op ontwikkelingen in de provincies.
  • Meer mogelijkheden voor stimuleren en begeleiden van lokale bijen initiatieven.
  • Meer publiciteit in lokale media door het hele land.
  • Verminderen werkdruk kantoor doordat veel vragen in de ‘provincies’ kunnen worden afgehandeld.
  • Extra wervingskanaal voor nieuwe donateurs/giften.

Opzet:

Een landelijk vrijwillige coördinatie i.c.m. 1 of 2 provinciaal vrijwilliger(s) per provincie. Deze zijn landelijk en provinciaal aanspreekpunt en beantwoorden vragen van het publiek, houden contact met lokale media en zetten lokale wervingsacties op. Deze vrijwilligers worden getraind om te leren over de leefwijze van wilde bijen zodat ze voorlichting kunnen geven aan mensen om bijen te helpen. Ze werken samen met het landelijk redactieteam die teksten voor lokale media kunnen aanleveren.

Met een online software systeem willen we de communicatie borgen en soepel laten verlopen tussen de vrijwilligers in het land, het kantoor en redactieteam.

In de periode van 11-25 november kun je stemmen op ons project. Dat kan via deze LINK.

Op 29 november wordt bekend gemaakt welke projecten een financiële bijdrage (min €1000, max €3000) ontvangen.

*) Klean Kanteen is een Californisch familiebedrijf dat in 2004 de allereerste roestvrij stalen drinkfles op de markt bracht. Een unieke verwezenlijking in een tijd waar BPA en andere hormoon verstorende stoffen veelvuldig aanwezig zijn in plastieken drinkflessen, alsook plasticvervuiling in opmars is. Ook vandaag zijn beide de wereld nog niet uit! Daarom heeft Klean Kanteen als missie om single-use plastics de wereld uit te helpen. Door eenvoudige oplossingen aan te bieden die inspireren tot het maken van gezonde keuzes, én waar mens en omgeving voordeel uit halen.