Bijen Educatiecentrum logo
01/11/2023

Provinciale contactpersonen gezocht

01/11/2023

Wij zoeken vrijwilligers in alle provincies in het land

Geen dag is hetzelfde. Jij bent als vrijwilliger van de bijenstichting onze contactpersoon in jouw provincies Onze ogen en oren in de regio. Je hebt interesse in de natuur en bent gespitst om bijeninitiatievenop te sporen en evt te begeleiden. Daarnaast vind je het leuk om samen te werken met andere vrijwilligers in het land aan een bijvriendelijker Nederland.

Aanspreekpunt in de provincie

Je kunt vanuit huis werken en bent voor ons het eerste aanspreekpunt in jouw provincie. Je maakt onderdeel uit van een landelijk team van vrijwilligers. Onze basis is in Vorden waar het Bijen Educatiecentrum is gehuisvest. Je krijgt diverse online trainingen over bijen en hun voedselvoorziening.

De Bijenstichting

De Bijenstichting zet zich in voor bijen door het stimuleren van initiatieven om de voedselvoorziening voor bijen te verbeteren en meer voorlichting te geven over wilde bijen. Dit wordt georganiseerd vanuit het Bijeneducatiecentrum in Vorden waar een demonstratie- en proeftuin is aangelegd van maar liefst 6000 m2.

Het Bijen Educatiecentrum heeft een website met een online platform waarin zo’n veertig cursussen en webinars worden aangeboden met informatie over de leefwijze van bijen, hoe je bijen kunt herkennen, wat ze qua voedsel en nestgelegenheid nodig hebben.

Wij zoeken

Vrijwilligers die in het bezit zijn van een computer/laptop.

1. Je bent proactief in het leggen van contacten met lokale groepen
  2. Je bent gewend om zelfstandig te werken
  3. Je hebt interesse in wilde bijen of staat open om hiervoor een training te volgen
  4. Je bent ongeveer 4 uur per week beschikbaar

Wij bieden

1. Toegang tot online cursussysteem
  2. Online training en live training in Vorden
  3. 10% korting op de webshop
  4. 1 a 2x per jaar gezamenlijke bijeenkomst Vorden (reiskosten vergoeding)

Neem contact op

Heb je interesse? Neem dan contact op met Jaap Molenaar (directeur) via: info@bijen-educatiecentrum.nl

Binnen twee weken na je reactie ontvang je bericht, of we je uitnodigen voor een online kennismakingsgesprek in Vorden. Of vul op de website het vrijwilligersformulier in.