facebook Bijenstichting
01/11/2023

Coördinator provinciale vrijwilligers gezocht

01/11/2023

Wij zoeken een vrijwilligerscoördinator voor provinciale vrijwilligers (landelijk)

Geen dag is hetzelfde. Jij bent als vrijwilligerscoördinator het aanspreekpunt voor alle provinciale vrijwilligers van de bijenstichting. Je bent de spil in het land. Je hebt interesse in mensen en bijen en daarbij is organiseren en regelen je tweede natuur. (zie ook vacature landelijke vrijwilligers)

Aanspreekpunt in de provincie

Je kunt vanuit huis werken en bent voor ons het aanspreekpunt van alle provinciale vrijwilligers in het land. Je coördineert alle activiteiten en bewaakt en stuurt alle communicatie tussen de provinciale vrijwilligers, redactieteam en het kantoor. Je draagt bij aan een eenduidige uitstraling en consistent beleid. Onze basis is in Vorden waar het Bijen Educatiecentrum is gehuisvest. Je krijgt diverse online trainingen over bijen en hun voedselvoorziening.

De bijenstichting

De bijenstichting zet zich in voor bijen door het stimuleren van initiatieven om de voedselvoorziening voor bijen te verbeteren en meer voorlichting te geven over wilde bijen. Dit wordt georganiseerd vanuit het Bijeneducatiecentrum in Vorden waar een demonstratie- en proeftuin is aangelegd van maar liefst 6000 m2.

Het Bijen Educatiecentrum heeft een website met een online platform waarin zo’n veertig cursussen en webinars worden aangeboden met informatie over de leefwijze van bijen, hoe je bijen kunt herkennen, wat ze qua voedsel en nestgelegenheid nodig hebben.

Wij zoeken

Een vrijwilligerscoördinator die in het bezit is van een computer/laptop en inhoudelijke kennis of feeling heeft van IT-systemen

Je bent proactief in het leggen van contacten met lokale groepen

1. Je kunt goed organiseren en samenwerken
  2. Je kunt hoofd- en bijzaken scheiden
  3. Je bent in staat een boodschap enthousiast over te brengen
  4. Je hebt interesse in wilde bijen of staat open om hiervoor een training te volgen
  5. Je bent maximaal 4 uur per week beschikbaar

Wij bieden

1. Toegang tot online cursussysteem
  2. Online training en live training in Vorden
  3. 10% korting op de webshop
  4. 1 a 2x per jaar gezamenlijke bijeenkomst Vorden (reiskosten vergoeding)

Neem contact op

Heb je interesse? Neem dan contact op met Jaap Molenaar (directeur) via: info@bijen-educatiecentrum.nl

Binnen twee weken na je reactie ontvang je bericht, of we je uitnodigen voor een online kennismakingsgesprek in Vorden. Of vul het vrijwilligersformulier op de website in.