Gift van Sparkles voor Educatiecentrum
07/08/2021

Gift van Sparkles voor Educatiecentrum

07/08/2021

Sparkles bestaat in 2021 precies 10 jaar!
Om dit bijzondere jubileumjaar te vieren, wilde Sparkles graag iets speciaals doen. Eén van hun kernwaarden is share! En voor elk jaar dat Sparkles bestaat, wordt er € 1.000 aan een goed doel geschonken. Hoe tof is dat?

Brenda de Kruif  mocht namens Sparkles een cheque uitreiken aan de Bijenstichting (Dutch Bee Conservation). Een stichting die zij  een warm hart toe draag. Want de bij heeft het slecht in Nederland. Op woensdag 7 juli bezocht ze  in Vorden  de Bijenstichting en overhandigde directeur Jaap Molenaar de cheque van 1000 euro.  De stichting wordt enorm blij van zo’n gift. Het geld wordt geïnvesteerd in het Bijen Educatiecentrum wat o.a. beschikt over een demonstratietuin. Daar zijn bloemenborders aangelegd met bij-vriendelijke planten zodat mensen in de praktijk kunnen zien welke planten geschikt zijn als voedselplanten voor bijen.