Evenementen en markten
Evenementen en markten
03/11/2020

Bijenstichting bestaat 10 jaar!

03/11/2020

In april 2010 is de Bijenstichting opgericht. In deze tien jaar zijn wij bekend geraakt bij veel mensen en organisaties en hebben we een aantal successen geboekt. Veel bestrijdingsmiddelen die schadelijk zijn voor bijen zijn inmiddels verboden en het besef dat bijen belangrijk zijn en hulp nodig hebben is in de afgelopen jaren enorm gegroeid.
Wel zien we dat er nog veel behoefte is aan informatie bij particulieren en organisaties hoe de bijen het beste kunnen worden geholpen. Dat is de reden dat inmiddels een zusterstichting, Bijenstichting ‘Educatie & Advies’, is opgericht die o.a. het Bijen-educatiecentrum in Vorden beheert. Wie in vogelvlucht wil lezen wat we hebben bereikt kan onze uitgave ’10 jaar Bijenstichting, successen en valkuilen’ downloaden en lezen.

Jubileumjaar 2020
Ook dit jaar zetten wij ons in voor de bijen en organiseren we weer een aantal activiteiten/evenementen. In deze nieuwsbrief kun je hier meer over lezen.

Wie jarig is trakteert (en ontvangt cadeaus):
Ter eerste onze traktatie: Dankzij de steun van o.a. De Traay kunnen we dit jaar wat uitdelen. We organiseren een wedstrijd rondom de Landelijke zaaidag en tijdens World Bee Day. Bij de evenementen kun je daar meer over lezen.

Cadeaus: Het mooiste cadeau dat wij regelmatig ontvangen is het feit dat veel organisaties en bedrijven zich inzetten voor bijen en dat we met zijn allen steeds weer nieuwe resultaten boeken om de leefomgeving van bijen te verbeteren. Immers, dat is onze doelstelling.

Daarnaast kan de stichting altijd (financiële) steun gebruiken. Wij ontvangen  namelijk geen subsidies en zijn voor de financiering van onze activiteiten afhankelijk van:
•    Eenmalige giften waarbij u ook specifiek één van onze evenementen kan steunen
•    Sponsors (bedrijven/fondsen)
•    Verkoop van artikelen in onze webshop of op aanvraag voor grotere hoeveelheden.

Dus als u ons wilt feliciteren en ons (extra) wilt steunen in dit jubileumjaar kunt u dat via een van de bovenstaande mogelijkheden doen of contact met ons opnemen om uw ideeën te bespreken.