tuinbladsnijder2
04/03/2023

Blije Bijen Scholenprogramma

04/03/2023

LET OP: vanwege groot aantal inschrijvingen is inschrijven niet meer mogelijk

Basisscholen opgelet! De Bijenstichting biedt een aantal gratis "blije bijen pakketten" waarmee je kinderen kennis laat maken met onze wilde bijen. Het bestaat uit een lesbrief, bijenhotel, zakje bijvriendelijke bloemenzaden, instructies om te zaaien, instructies voor het plaatsen van een bijenhotel en bouwinstructies om evt. een extra bijenhotel te bouwen, bijenkwartet, bijenzoekkaart en het prachtige boek "Wilde Bijenparade" (va 8 jaar). (waarde € 50,-)

In de lesbrief vind je niet alleen info over wilde bijen, maar ook foto's en filmpjes over bijen en over bijvoorbeeld het maken van bloembommen.

Deze actie kan de Bijenstichting uitvoeren dankzij de steun van Contribute foundation

Scholen kunnen zich aanmelden via het formulier. Het is gratis, maar we vragen wel wat informatie en foto's van hoe jullie het gebruikt hebben enzo. We loven ook nog 5 pakketten bloembollen (á €50) uit aan deelnemende scholen in het najaar!