Ook op een dak kun je bijen blij maken en dat kan tijdelijk goedkoper!
Nieuwsberichten
Jaap Molenaar
Nieuwsberichten
07/13/2021

Ook op een dak kun je bijen blij maken en dat kan tijdelijk goedkoper!

07/13/2021

Naast bij-vriendelijke beplanting in je tuin kun je met een Sedumdak voedsel bieden aan bijen. Honingbijen, hommels en enkele solitaire bijen bezoeken regelmatig diverse Sedum bloemen.
Sedum bloeit lang door en bied dus veel voedsel. Groene daken hebben daarnaast enkele andere belangrijke functies: isolatie van het dak en water vasthouden. Dit soort voordelen word door steeds meer gemeenten belangrijk gevonden.
Daarom kun je in diverse steden als: Amsterdam, Breda, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg en Utrecht subsidie aanvragen voor jouw groene dak.
Het groene loket doet daar nog een schepje bovenop. In samenwerking met Stichting Natuur & Milieu kun je met 15% korting een aanlegset voor een doe-het-zelf Sedumdak aanschaffen.
Op de website van de wereld voor morgen kun je alles lezen over de subsidiemogelijkheden en kortingsactie die loopt tot 31 joktober 2021
Aanleg van een Sedumdak is simpel, kijk maar eens naar dit Youtube filmpje.

De aanlegset bevat Sedummatten van de firma Sempergreen. Dit bedrijf is één van onze sponsors. In onze demonstratietuin hebben wij deze Sedummatten liggen. Daarnaast hebben wij een demonstratieopstelling van de Bees & Butterflymat. Deze dikker mat bevat ook andere planten en is alleen door professionals aan te leggen op bedrijfsdaken omdat het gewicht veel zwaarder is.