poster zaaidag 24
Nieuwsberichten
Nieuwsberichten
04/10/2024

Doe mee met de Nationale Zaaidag voor bijen op 22 april a.s.!

04/10/2024

🐝🌸 Doe mee met de Nationale Zaaidag voor bijen op 22 april a.s.! 🌸🐝

Wil jij iets goeds doen voor onze belangrijke bestuivers? Dan hebben wij goed nieuws voor je! De Bijenstichting verkoopt een reeks van interessante zaden, zodat jij je eigen bloemenstrook kunt aanleggen en bijdragen aan het creëren van één groot bloemenlint voor bijen.

Bestel snel, en je hebt de zaden op tijd in huis voor de Nationale Zaaidag op 22 april a.s. Dit initiatief, nu al voor het elfde jaar op rij, roept particulieren, gemeenten, agrariërs, scholen en andere grondbezitters op om bloemstroken aan te leggen en zo het voedselaanbod voor bijen te verhogen.

In de afgelopen jaren hebben we gezien dat bijen en andere insecten bedreigd worden. Door samen te werken en bloemrijke gebieden te creëren, kunnen we hun leefomgeving verbeteren en helpen hun populaties te behouden.

De zaden die wij verkopen zijn niet gratis, maar wel uniek. Wij worden niet gesponsord door bedrijven om gratis zaden uit te delen. Jouw aankoop draagt direct bij aan het werk van Pim Lemmers van Stichting Bijenvrienden en de Bijenstichting om bijen te beschermen en te ondersteunen.

Doe mee en maak het verschil voor onze belangrijke bestuivers! Bestel vandaag nog jouw zaden en laat jouw tuin bloeien voor de bijen! 🌼🐝

#NationaleZaaidag #Bijenstichting #Bloemenlint #Bijenbescherming #Bestuivers