Het Bijenkwartet! Nieuw en bij-zonder
11/05/2020

Het Bijenkwartet! Nieuw en bij-zonder

11/05/2020

Vooral voor bijen en hommels die overwinteren, is het van groot belang dat ze ook in de herfst nog voldoende voedsel kunnen vinden. Ze zullen zich goed vol moeten eten om de winter te overleven. ‘Er zijn een aantal bloemen waarmee je bijen en hommels in de herfst een groot plezier doet. Dan moet je denken aan drachtplanten, dit zijn planten waar bijen stuifmeel en nectar uit kunnen halen. In de herfst en het vroege voorjaar zijn er minder van dit soort planten beschikbaar. Dus wil je de bijen helpen, plant dan goede drachtplanten in je tuin’, aldus Jaap Molenaar (directeur Bijenstichting).

Ben je op zoek naar meer weetjes over bijen en hommels? De Bijenstichting heeft in samenwerking met Imkerij de Traay en Podivium een bijenkwartet gemaakt. Het bestaat uit veel bij-vriendelijke en bij-zondere onderwerpen. Het nodigt niet alleen uit om zoveel mogelijk kwartetten te maken, maar je steekt er ook nog wat van op! Want er valt zo veel te leren over de bijen. Zo zijn er wilde bijen, koekoeksbijen, ‘hommelige’ bijen en ook honing makende bijen. De hele bijenwereld komt aan bod. Van geliefde bloemen en kruiden, de vrienden en vijanden van de bijen en natuurlijk hun favoriete woonplekken. Kortom er vliegt van alles voorBIJ. Plezier voor twee of meer. Geschikt voor alle leeftijden. Leuk voor de feestdagen. Bestel snel via: onze webshop.