Schrijf je in voor nieuwe Webinars en cursussen!
Bijenportretten
Bijenportretten
10/21/2020

Schrijf je in voor nieuwe Webinars en cursussen!

10/21/2020

Ook bij de Bijenstichting volgen wij de aangescherpte regelgeving van de overheid om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Bij het organiseren van workshops en andere activiteiten houden we rekening met de hygiënemaatregelen en de 1,5 meter afstand van elkaar. Maar daarnaast organiseren wij het komende winterseizoen een aantal interessante Webinars die vanuit huis zijn te volgen en al dan niet gekoppeld zijn aan een praktijk dag buiten.

Webinars bijenstichting

In het Webinar ‘Bee-Kind’ leer je hoe je jouw tuin bij-vriendelijker maakt door meer voedsel en nestelgelegenheid aan te bieden. Dit kun je zelf heel makkelijk regelen door de juiste planten te zaaien. En daarbij te zorgen voor nestelgelegenheid. Het programma bestaat uit twee onderdelen: een Webinar en individuele begeleiding via het online platform. Aanmelden is verplicht. Geef je snel op! Data: 9 februari en 4 maart 2021.

Doe mee met cursus ‘Hommel herkennen’ en tel mee voor de wetenschap!
In dit tweedaagse cursus leer je meer over de hommel. De uiterlijke kenmerken, de leefwijze en het foerageergedrag van de algemene en schaarse hommels in Nederland. En we gaan buiten oefenen gewapend met een net, loep en verrekijker. Als je deelneemt aan deze cursus verwachten we dat je na afloop zelf hommels gaat inventariseren in je eigen woonomgeving of bij het Educatiecentrum. Om deze reden is de prijs van deze workshop 50% lager. Aanmelden is verplicht. Geef je snel op! Data Webinars: 16 maart, 20 maart en praktijk dag 26 juni 2021.

Cursus ‘Bee-watch’
Bijen op naam brengen is niet gemakkelijk. In dit tweedaagse Cursus geven we je vele handvatten om daarmee aan de slag te gaan. We duiken in de theorie maar gaan ook buiten op speurtocht naar bijen. Voor deze cursus is het raadzaam om eerste de online basiscursus bijen herkennen te volgen. Deze is bij de prijs inbegrepen. Als je deelneemt aan deze cursus verwachten we dat je na afloop daadwerkelijk bijen gaat inventariseren in je eigen woonomgeving of bij het Educatiecentrum. Om deze reden is de prijs van deze workshop 50% lager. Aanmelden is verplicht. Geef je snel op! Data Webinars : 8 april, 17 april, praktijk dag 29 mei 2021.