Vergroen je buurt met burendag en vraag subsidie aan
08/10/2021

Vergroen je buurt met burendag en vraag subsidie aan

08/10/2021

Hoe mooi is het om je buurt te vergroenen met planten/bloembollen die voedsel bieden aan bijen!

Zo vergroen jij je straat of buurt met biologische bloembollen en vaste planten.

1. Vraag subsidie aan, dit kan tot 15 augustus. (hoeft natuurlijk niet.)

Wist je dat je heel gemakkelijk geld aan kan vragen om te tuinieren in je straat? Op 24, 25 en 26 september is het Burendag. Het Oranje Fonds vergoedt tot maar liefst 400 euro per wijk aan plantgoed als je met je buren tuiniert in de openbare ruimte. Voor meer informatie zie de informatiepagina van het Oranjefonds.

Wil je als organisatie (stichting/vereniging) iets met burendag doen kijk dan op deze pagina naar de voorwaarden.

1. Bestel onze vaste planten en/of bloembollen pakketten voor jullie project.

We hebben een algemene vaste plantenpakket voor bijen en speciale pakketten met voedselplanten voor hommel. En diverse bloembollenpakketten. Maar je kunt ook een vaste plantenpakket voor hommels combineren met een bloembollenpakket met nog extra korting. Uiteraard zijn alle producten van biologische teelt dus zonder bestrijdingsmiddelen. En met de aankoop steun je bovendien de activiteiten van het Bijen educatiecentrum. Dus een win-win situatie!

1. We bezorgen ze bij je thuis.

De vaste planten en bloembollen pakketten krijg je geleverd in de 2e week van  september (geef bij opmerkingen aan dat het voor burendag is dan pakken we jullie order bij voorrang in.) Precies op tijd voor Burendag!